Familjen Reyes - #7 - Ett steg närmare rätt

4:44 PM Aaricia 0 Comments



Efter det katastrofala misslyckandet med Beau bestämmer sig Aaricia för att ligga lågt. Några veckor senare bestämmer hon sig dock för att det är dags att ge sig ut på marknaden igen. Därför åker hon till Bar 2 där hon tar en drink.


Det tar inte lång tid innan hon ser att Beau kommer in på baren och slår sig ner en bit bort. Vilken slump! Aaricia blir nervös, hon vet ju faktiskt inte vart de står längre.


Aaricia frågar Beau om han vill prata med henne. Beau verkar ha lugnat ner sig sen senaste mötet och han går med på det.


Aaricia börjar med att berätta hur ledsen hon är för att hon förstörde allting. "Aaricia, jag har något att berätta jag också..." avbryter Beau henne. "Jag har saknat dig jättemycket. Och... jag har tänkt på det du gjorde." Aaricia blir orolig. Hon vet ju redan att hon gjorde fel. Måste han påminna henne om det? 


"Jag tror att jag tycker om dig. Du vet, som mer än en vän. Du är liksom ganska schysst." Aaricia rodnar och skrattar lite. "Beau, det var den värsta kärleksförklaring jag hört. Är liksom ganska schysst?" De skrattar en stund och sedan fortsätter Aaricia samtalet. "Du är ganska schysst du med."


Sedan gör hon återigen något som chockerar de båda två. Hon kysser honom igen. När deras läppar möts inser Aaricia direkt att det var just denna händelse som förstörde för dem förra gången. Hur ska det gå nu?

0 comments :