1 - års jubileum!

12:18 PM Aaricia 0 Comments

Hej kompisar! 
Förlåt för att jag försvann så plötsligt utan förvarning. Det har hänt så himla mycket i mitt liv de senaste månaderna och det är inte över än. Som ni vet går jag i gymnasiet och det har varit väldigt mycket plugg, samtidigt som jag har börjat träffa någon och självklart vill spendera min lediga tid med denne. Därför har bloggen och The Sims hamnat i skymundan. Jag är så himla tacksam för att ni fortfarande kollar in och för att ni kommenterar, n är guld värda och helt underbara! <3

Medan jag har varit borta ha ju bloggen hunnit fylla ett helt år! Tänkte fira det lite i efterskott med en årsresumé.

Januari

I januari startade jag den första bloggen, Chesims. Resan startades med en 30-dagars utmaning där jag presenterade mig själv och mitt spelande.

Februari


I februari skapade jag mina första önskesimmar som då var simmar som skulle efterlika kändisar och jag skrev även om en sim som hette Aubrey. 

Mars


I mars bytte jag header, och började min guide om hur man skapar en värld till The Sims 3. Jag ställde även upp i Simtävlingen Spacesims höll i, som var väldigt rolig och utmanande!

April

I april fortsatte simtävlingen och jag gjorde även en del reviewer på lite Store-världar. Bloggen fylldes med Downloads-tips och annat kul.

Maj


I maj bytte bloggen återigen utseende, till en mer clean, avskalad design. Ungefär här märkte jag att jag hade blivit bättre på Gimp, för designerna såg inte längre ut som skit haha :)
I maj var även finalen av simtävlingen, som Elodie kom tvåa i. Jag började även bygga på Mylo Xyloto, världen som snart tog över all min lediga tid.

Juni

Bloggen stod rätt stilla i juni, eftersom sommarlovet började och jag jobbade och var med vänner. Jag hann ändå med en tävling för er läsare som var väldigt rolig, och även mer byggande på Mylo Xyloto.

Juli


Även i juli stod bloggen rätt stilla. En ny design sattes dock in och jag började skriva The Bite som blev väldigt populär och uppskattad. På headern syns simmar som syntes mycket i min blogg, två simmar från en historia som aldrig blev publicerad, Elodie och Aubrey.

Augusti


I augusti släppte jag Mylo Xyloto, världen som jag jobbat på i flera månader. Jag var otroligt stolt över världen och den är fortfarande idag en av mina absoluta favoritvärldar att spela i. I augusti fortsatte jag även med The Bite, och släppte första kapitlet om Aaricia Reyes, som snabbt blev en ny frontfigur för bloggen och som fick ett varmt mottagande av er läsare :)

September


I september fortsatte jag att skriva om Aaricia och hennes familj, det hände inte så mycket mer här då jag började gymnasiet "på riktigt" och var tvungen att plugga jämt (haha, det är fortfarande så...)

Oktober

Halloween-månaden! Jag hade temamånad på bloggen och la bland annat upp en halloween-inspirerad photoshoot, Downloads med läskiga prylar och fler kapitel om Aaricia.

November
I november tappade jag simslusten helt och bloggen stod rätt stilla. Detta fortsatte tyvärr in i december.

December


I december hände en väldigt spännande grej, jag bestämde mig nämligen för att börja om helt och det med en ny blogg! Mycket arbete med att föra över allt startade här och jag är fortfarande inte helt klar, haha!

Januari


Nu är vi framme i månaden allting startade. Tyvärr blev bloggen också väldigt tyst, med bara ett inlägg om Alanna York. Datorn krånglade och simslusten försvann. Men ett designbyte hann jag allt med ;)

Det var året kort sammanfattat! Självklart fanns mycket mer i min förra blogg men en hel del försvann och förstördes, som historien om Aubrey och den om killen jag inte ens kommer ihåg vad han hette hahahhaha. Någon som kommer ihåg?

0 comments :