How To CAW - Ändra färg på himlen och vattnet

3:16 PM Aaricia 0 Comments

Det här är för de mer avancerade användarna!


Ändra färg på himlen och vattnet

Så när du har gjort din värld kommer du på att färgen på himlen och vattnet inte är rätt.
Tänk om du har gjort en mörk, apokalyptisk stad och så är himlen blå och ljus och vattnet likaså? Nej, det här måste ändras!

Så, hur börjar vi?


Den här tråden på Modthesims är underbar,den förklarar allt och är smockfylld med fakta, jag kan fortfarande inte ens hälften! Den kan dock vara lite förvirrande, så jag tänker förklara grunderna så lätt jag kan.

Tråden kan hittas: HÄR


För att ändra ini-files (färgen på himlen och vattnet) behöver du S3Pe,som kan hittas: HÄR


Nu förklarar jag hur jag gjorde. Jag vet inte om det kommer att funka för dig, men för mig gjorde det det!
Ladda ner den inringade s3pe.

 

Du behöver också ini-files att ersätta med. Om man gör det här den enkla vägen, laddar man ner EA-files. Den här listan finns i tråden jag länkade,allt du behöver göra 'r att scrolla ner en bit.
(Notera att du behöver vara medlem på Modthesims för att göra det här!)

I min värld tänker jag använda Sunlit Tides ini-files.


Öppna S3Pe. Klicka på File och sen Open...


Markera världen du vill ändra ini-filerna i. Klicka på Open.


Det borde se ut ungefär såhär.


Nu, klicka på Resource, Import och From file...

 

Hitta dina ini-files, markera alla and klicka på Open.


Se till att du har samma rutor ifyllda och klicka sedan på Import.


Klicka på File och Save.
Nu är du klar och kan öppna CAW för att få se dina resultat! :)


Färdigt! Det ser fantastiskt ut, eller hur?
Hoppas att du tyckte att den här guiden hjälpte till. En ny CAW Tool guide kommer att postas snart :)

0 comments :